Vårhelg

Hej.
Idag ska jag åka upp till Vindön där Sandras föräldrar bor.
Kommer vara där några timmar innan Sandra kommer, kan jag hjälpa till att röja på tomten =)

Och helgen ser ut att bli fin, iaf idag och söndag =)



Imorgon tänkte jag och Sandra bjuda på grillat, med råstekt potatis och kall vitlökssås =)
Ett vinnande koncept!

****************************************

Igår var jag i fiskebäckskil på en station för marina vetenskap. Jag träffade en forskaringinjör där och han visade mig olika projekt.
Bland annat hur de testade att föda upp foder åt goda havs bakterier, samt om man kapar en sjöstjärnas arm, hur mycket protein man behöver ge den för att skapa en ny arm..
Men var främst där för att studera deras avfallshantering och kemikaliesystem =)

Skärgårdsbåtarna tillbaka till Lysekil gick dock inte så ofta, vilket inte gjorde något... =)
Var underbart väder ute, satt vid en strand och tittade på det blåa vattnet och lyssnade på fiskmåsarna =)
Det var som taget ur en pripps blå reklam =)

Här kommer lite bilder från gårdagen.











Man blir ju riktigt sugen på att fiska havsöring!!!
Men den 1 april är det havsöringspremiär och förra året tog jag några fina iaf =)



Ha nu en kanon helg!

***Sandra - Min älskling!***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0