Sommarjobb

Hej. Texten verkar hamna konstigt i mina inlägg.. Men läsa går det ändå.
*
Jag har nu ett sommarjobb, glömde skriva det i förrgår och igår.
Volvia försäkringar, heltid med fast lön från 4 juni - 12 augusti. Så jäkla glad och underbart med en bra fast lön också!!!! =D
*
Nu var det sista dagen som jag fick lön på havets hus, då vi har flyttat saker i 3 dagar.
Det har varit roligt, mycket grabbsnack och slitsamt!
Det känns i alla muskler att man lyfta diverse tunga saker.
Idag var vi också inne i en kalkfabrik och hämtade pallar.
Mina kläder var rena då jag gick in, när jag kom ut såg jag ut som en snögubbe =P
Tur det finns tvättmaskin! =)
Inte min bild
Men det var minst lika "dammigt"...
Sen har vi försökt håva upp lite torskar i ett akvarium och släppa dem till ett annat, det var inte det lättaste, satan så snabba de var...
*
Nästa vecka ska jag få följa med en kille på marine monitoring där jag fick en veckas projektanställning och fiska. Han har båt, så det blir en heldag på havet, i förutsatt att det blir fint väder! =)
Jag ska också som sagt fiska lite för havets hus någon dag, skönt att få fiska på jobbet =)
Har även specialtillstånd att ta upp alla storlekar =)
*
Fredag kanske jag jobbar hemma, ska försöka gå igenom hela miljödiplomeringen och se om något saknas eller behöver korrigeras. Har även lite skolarbete som ska göras kommande dagar.
*
Helgen bjuder jag på middag för Sandra och Anders.
Tänkte testa mig på att göra Råraka med kallrökt lax och caviarröra som förrätt.
Varmrätt blir stek med folie runt om samt massa kryddor i, detta serveras med klyftpotatis och kantarellsås.
Efterrätten blir varma frukter och bär i ugn med smält vit choklad över samt vaniljglass =)
Bilder kanske åker upp för middagen.
*
Jo träningen går också lysande, igår sprang jag 7,6 km i uppförsbacke och det tog 50 min.. Rejält tungt då vissa backar var riktigt branta!
Vikten den går också neråt.. Började för 5 veckor sen på 90,1 och väger nu 85,3 så har bara 3,3 kg kvar tills jag nått mitt mål inför kreta.
Målvikten för sommaren/hösten blir 77 kg vilket är min idealvikt.
Ha de kanon så hörs vi.
***Sandra - Min blivande fru om några år***

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0